Lekker ontspannen

sheila_hjv_inbooks 14 november 2019
Wat moet je doen als blijkt dat jouw beroemde moeder nooit een kind heeft gekregen?

Rosalind en haar zussen Eve en Olivia stuiten, tijdens het opruimen van hun zomerhuis in Maine, op een vreemd document. Daaruit blijkt namelijk dat hun, inmiddels overleden, moeder helemaal niet in staat was om kinderen te krijgen. Dit document zorgt, vooral bij Rosalind, voor een grote schok. Eve en Olivia willen er niets van weten, maar Rosalind wil dit onderzoeken.

Als kind van bekende ouders zal ze voorzichtig te werk moeten gaan, om te voorkomen dat alles openbaar wordt. Rosalind ontdekt wie haar biologische moeder moet zijn, en ze verhuist tijdelijk naar Princeton om haar te leren kennen. Ze komt al snel in contact met de familie van haar biologische moeder en ze raken bevriend. Maar Rosalind vertelt niet direct de ware reden van haar bezoek. Ze wil deze mensen eerst beter leren kennen, voordat ze hen vertelt wie ze is.

“Rosalind besloot dat ze dat alleen kon doen door niet te liegen, tenzij het echt niet anders kon, maar ook door alleen iets over zichzelf of haar familie te vertellen als iemand ernaar vroeg. Of tot het absurd werd om niet de ware reden voor haar aanwezigheid ter sprake te brengen.” Muna Shehadi

Een familie die ze niet kent en een geheim dat voor problemen zorgt. Rosalind zal in Princeton meer vinden dan ze zoekt.

Rosalinds leugen van Muna Shehadi is het eerste deel van De drie dochters-trilogie over de dochters van de beroemde filmster Jillian Croft en Daniel Braddock.

Voordat ik met dit boek begon, was ik benieuwd of het me misschien teveel zou doen denken aan een andere bekende reeks over zussen. Maar ik werd gelukkig blij verrast, Rosalinds Leugen boeit vanaf de eerste bladzijde en heeft een geheel eigen stijl.

De vertelwijze van Muna Shehadi is vlot, eigentijds en warm. Haar personages zijn divers en hebben allemaal wat prettigs. Zelfs de wat killere personages, hebben iets in zich, waardoor je ze toch aardig gaat vinden. De meesten zul je echt in jouw hart willen sluiten.

Het verhaal is behoorlijk meeslepend, voor je het weet zit je er middenin. Het deed me denken aan een knapperend haardvuur, warm, knus en soms ook grillig door de geheimen. Muna Shehadi pakt je in met het verhaal van Rosalind, en laat je uitkijken naar haar boek over de volgende zus.

Ieder goed boek doet iets met je. Wat dat is, zal per boek en per persoon verschillen. Rosalinds leugen gaf mij een gevoel van ontspanning. Wat een ontzettend fijn boek is dit! Van mij krijgt dit eerste deel van De drie dochters-trilogie 4.5 sterren.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks