Leven, loslaten en genieten.

Nadat Wendy’s man haar verliet en Sanne weduwe werd, komen de twee vriendinnen tot de conclusie dat ze zichzelf best wel een keer mogen verwennen. En niets doet dat beter dan een luxe vakantie vol zon, zee, strand en een vakantieflirt.

“Vier klikken later kijk ik naar hotels, prijzen en verblijfsduren. En nog eens tien klikken later heb ik een reis geboekt voor twee. Volgend jaar twee weken zon en zee met mijn beste vriendin. Beter kan niet, toch?” Fiona Gothfield

Gehuld in, door hun tienerdochters uitgezochte hippe kleding, genieten ze volop van alles wat de Dominicaanse Republiek hen te bieden heeft. Alleen krijgen ze de gêne over hun 41-jarige lichamen niet uit hun systeem.

Zal het de twee alleenstaande vrouwen lukken om de onzekerheid los te laten? Zullen ze tijdens de vakantie ontdekken dat wie en hoe ze zijn meer dan goed genoeg is?

Striemen aan het zwembad van Fiona Gothfield is het zonnige eerste deel van de Striemen aan het zwembad duologie.

Fiona Gothfield laat je, voorafgaand aan de gezamenlijke vakantie, eerst rustig kennismaken met haar twee hoofdpersonen. Die ook beiden een deel van het verhaal voor hun rekening nemen. Je ontdekt meer over hun dagelijkse leven, hun gezin en de aanleiding van de welverdiende vakantie. Daardoor komt het verhaal wat langzaam op gang, wat in dit geval eigenlijk best prettig is omdat het zorgt voor een vrij relaxte leesbeleving.

De auteur heeft gekozen voor twee vrouwen die al wat levenservaring hebben. Het soort ervaring dat hen gevormd heeft tot wie ze nu zijn, en Fiona Gothfield zet ze op een eerlijke manier neer met alle hebbelijk- en onhebbelijkheden. De personages hebben hun onzekerheden en ze hebben zowel verdriet als vreugde gekend. In de manier waarop ze met elkaar omgaan is een vertrouwdheid gelegd die het mogelijk maakt dat ze bij elkaar volledig zichzelf kunnen zijn. Fiona Gothfield heeft twee vrij realistische hoofdpersonen gecreëerd die, naast de liefde voor hun gezin, ook een jarenlange vriendschap met elkaar delen.

In Striemen aan het zwembad laten twee warme en directe vrouwen de lezer meegenieten van een vakantie waarin de zorgen van alledag even naar de achtergrond verdwijnen, en er ruimte ontstaat voor vriendschap, flirten en loslaten. Dit eerste deel van deze duologie, dat stopt op een moment waar je juist heel graag verder zou willen lezen, krijgt 4 sterren van mij.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks