Ontzettend goed en duister

Victoria dacht dat ze de hel al had meegemaakt. Tot Joe haar ontvoerde!

Victoria dacht dat haar tijd bij Jude een ware hel was. Tot ze van hem ging houden. Maar de wereld van Jude was geen goede plek voor haar. Dus ging ze weg! Dat hij haar liet gaan, bewijst alleen maar dat Jude niet echt van haar hield. Door haar vertrek loopt Victoria recht in de armen van Jude’s grootste vijand, Joe. Daar leert Victoria pas wat een echte hel is. Namelijk de manier waarop Joe haar compleet kapot maakt en vernietigt.

“Ik kijk langzaam naar Joe en staar naar de loop van zijn pistool die hij nu op mij gericht heeft. Ik lach en vind de energie om mezelf langzaam in een zittende houding te duwen. Ik wikkel mijn vingers om de loop van zijn pistool en druk het tegen mijn voorhoofd. ‘Doe het,’ zeg ik.” LP Lovell & SJ Cole

Jude kan zichzelf wel voor zijn kop slaan voor het feit dat hij Victoria liet gaan. Hij dacht dat hij geen goede man voor haar was. Dat ze zichzelf zou verliezen in zijn wereld. Daarom moest hij haar wel laten gaan. Zelfs als dat zijn hart voor altijd breekt. Maar hij heeft haar hierdoor niet kunnen beschermen tegen Joe. De man die alles waar hij om geeft kapot wil maken.

Jude kan dit niet laten gebeuren. Hij moet haar redden, tegen elke prijs. Ook als hij daardoor zelf gevaar loopt. Maar kan Victoria de martelingen van Joe wel zo lang doorstaan?

Vergelding van LP Lovell & SJ Cole is het tweede deel uit de Verkeerd- serie en het vervolg op Verkeerd.

Laat ik beginnen met het feit dat ik Vergelding een ontzettend goed boek vind. Maar het is ook een boek waarbij ik moeilijk de juiste woorden voor mijn recensie kon vinden. Sommige scènes zijn zo huiveringwekkend, dat zoiets als ‘ik heb van het verhaal genoten’ voor mij niet op zijn plaats leek te zijn.

Wat Victoria meemaakt is zo hartverscheurend dat, wanneer een boek jouw hart een beetje zou kunnen breken, Vergelding dat bij mij heeft gedaan. De auteurs zoeken, nog meer dan in het eerste deel, de uiterste grenzen van jouw emoties op, waardoor het verhaal keihard binnenkomt.

Zowel Victoria als Jude zijn in de loop van het eerste deel al wat veranderd, maar nu maken ze een grotere ontwikkeling door. Langzaam komen ze dichter naar elkaar toe, zonder dat hun personages aan kracht inboeten. De personages om hen heen worden weliswaar minder uitgediept, maar ze complementeren het verhaal precies goed.

Verkeerd 2 - Vergelding van LP Lovell & SJ Cole herbergt een scala aan gevoelens. Variërend van afschuw en ontroering tot liefde en passie. Wat mij betreft is dit tweede deel uit de Verkeerd-serie een echte aanrader. Ik geef het vijf sterren.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks