Argylle

Silvie Leest 13 februari 2024
De droom van een Russische oligarch om zijn land in volle glorie te herstellen, brengt de wereld tot op de rand van de afgrond. Meesterspion Frances Coffey, een levende legende binnen de CIA, is de enige die het tij nog kan keren. Maar om haar plan te doen slagen, heeft ze iemand met heel specifieke kwaliteiten nodig.

Argylle is een man met een duister verleden en Coffey weet hoezeer hij daarmee worstelt. Maar ze weet ook dat hij juist dáárdoor de vaardigheden bezit die haar team nodig heeft. En dus zit er maar één ding op: alles op alles zetten om van deze outsider een spion te maken.

Zijn training voert Argylle van de jungle in Thailand naar de boulevards van Monaco, en van de kloosters op Oros Athos tot een vergeten grot diep in de bergen. Een levensgevaarlijke reis die hem eindelijk de juiste richting kan geven in zijn leven, maar die hem ook zijn leven kan kosten…

'Argylle' begon spannend voor mij. Je maakt vrijwel meteen kennis met Aubrey Argylle en zijn lastige, spannende situatie. Aan de hand van deze gebeurtenis komt Argylle in contact met CIA spion Frances Coffey en zij vraagt hem om in het team te komen.

Je leest de ontwikkelingen die Argylle maakt en langzaamaan ontstaat er steeds meer actie.

In dit verhaal draait dus het voornamelijk om spionage en de uiteindelijke missie. Er komen veel verschillende personages voorbij en de een was wat boeiender dan de ander. Persoonlijk vond ik Argylle zelf het interessantste en ook zijn duistere verleden was boeiend.

Wel moest ik enorm wennen aan de schrijfstijl. Bij de inleiding wist ik ook niet zeker of dit verhaal mij zou gaan bevallen, maar uiteindelijk las het prima. Er zitten overigens lange hoofdstukken tussen, maar ook tegelijkertijd weer hele korte. Een prima afwisseling dus.

Of dit boek nou helemaal "mijn ding" was weet ik niet. Ik vond er zeker goede stukken tussen zitten, maar het las toch net even iets anders dan dat ik gewend ben.

Ik raad je dit boek zeker aan als je van spionagethrillers houdt!

Nog een leuk weetje: Elly Conway is het pseudoniem van een bekend schrijversduo.

Ik wil @awbrunathrillers heel erg bedanken voor dit recensie-exemplaar!

Beoordeling: 3,5 ⭐️

Meer recensies van Silvie Leest