Onderhuids

Silvie Leest 07 maart 2024
In een huisje dat uitkijkt over de winderige kust van Maine, is Wilder Harlow begonnen aan het laatste boek dat hij ooit zal schrijven. Het gaat over de eindeloze zomerdagen die hij als tiener doorbracht in Whistler Bay en over de seriemoordenaar die het kleine vakantieplaatsje tot zijn jachtterrein maakte.

Over de dag dat hij en zijn vrienden, Nat en Harper, een verschrikkelijk geheim ontdekten in een van de grotten in de baai. Ze sloten op die onvergetelijke dag, zo lang geleden, een pact waarvan de weerklank nog steeds hun levens bepaalt.

Hoe meer Wilder schrijft, hoe minder hij op zijn geheugen kan vertrouwen. Hij begint aan zichzelf te twijfelen en dingen te zien die gewoonweg niet echt kunnen zijn – briefjes die duidelijk door iemand in het huisje zijn verstopt, maar de enige persoon die ze geschreven kan hebben is dood; een vrouw met donker haar die lijkt te zijn verdronken, maar nog om hulp roept.

Dit verhaal begint met een lange inleiding over 'De Messenman', in het jaar 1989. Je leest hoe Wilder kennismaakt met Harper en Nate, en vanaf dan ontstaat er een vriendschap. Dan ontdekken ze een groot geheim in een grot en vanaf hier voel je ook een mysterieuze soort spanning.

Vervolgens maak je wat sprongetjes in de tijd en lees je ook over andere personages waarmee Wilder in contact komt. De hele tijd hangt er een vreemde sfeer en je vraagt je af hoe alles nou precies in elkaar steekt. Wat wil de verdronken vrouw, en wie is toch 'de Messenman?'.

De vorige twee thrillers van Catriona vond ik echt geweldig goed, dus ik was zo benieuwd naar dit nieuwe verhaal!

'Onderhuids' begint goed, maar ik vond het ook een behoorlijk vreemd verhaal en soms ook wat lastig te volgen. Ik moest ontzettend goed mijn aandacht erbij houden.

De sfeer is prima, maar vergeleken met haar voorgaande verhalen was het toch een kleine tegenvaller. Ik had gehoopt dat het verhaal mij weer omver zou blazen, maar dat moment kwam maar niet. Toch kijk ik weer ontzettend uit naar nieuw werk van deze auteur!

Ik wil @boekerij heel erg bedanken voor dit recensie-exemplaar!

Beoordeling: 3,0 ⭐️

Meer recensies van Silvie Leest