Best verrassend!

Silvie Leest 24 november 2021
Rose denkt dat ze in Tom de liefde van haar leven heeft gevonden. Op een avond zit ze aan de bar op hem te wachten, maar Tom is te laat. Dit is niets voor hem en Rose heeft meteen het gevoel dat er iets niet klopt. Na nog een tijdje gewacht te hebben besluit ze om maar naar huis te gaan.

Ze probeert Tom ondertussen steeds op zijn mobiel te bereiken, maar telkens krijgt ze zijn voicemail. Als ze nog een poging waagt krijgt ze opeens de politie aan de lijn. Tom heeft een heel zwaar ongeluk gehad en ligt momenteel kritiek in het ziekenhuis.

Rose is een heel kort verhaal, maar leest wel ontzettend vlot. Je vraagt je als lezer af wat er met Tom is gebeurd. Alles wordt vanuit het perspectief van Rose geschreven. Er zit op het einde ook nog een verrassende plotwending in het verhaal. Omdat het zo kort is, is het tempo wel heel erg hoog. Toch vond ik deze novelle niet eens zo heel slecht. Dus ik ben aangenaam verrast .

Meer recensies van Silvie Leest