Meer een goede spannende roman

Sonja Tonnis 28 oktober 2023
Ik wil World of Thrillers en uitgeverij HarperCollins bedanken dat ik dit boek, Dodelijke afloop van Stig Abell, mocht lezen voor een review.
Jake ligt in scheiding met zijn vrouw en vanwege een erfenis van zijn oom besluit hij om weg te gaan en als voormalig rechercheur naar het helemaal afgelegen dorp waar hij eigenaar is geworden van een woonboerderij te gaan, die van zijn oom was. Tijdens een spel vind hij botten van een vrouw en raakt hij verwikkelt in het onderzoek om te ontdekken wie deze vrouw is en wat er met haar gebeurd is.
In het begin moest ik even wennen aan de schrijfstijl, daar het niet als een thriller overkwam, maar meer als een roman die op gang moest komen. Wel is er direct heel beeldend geschreven, waardoor je het idee hebt dat je in het verhaal aanwezig bent. Geleidelijk aan begint er meer spanning te komen in het verhaal en gaat het meer op een thriller lijken. De spanning wordt na ruim de helft van het boek goed opgebouwd en je wordt nieuwsgierig wat er nu gebeurd is en wie dan uiteindelijk de dader is.
Alle personages in het boek zijn goed uitgewerkt en je leert deze goed kennen, hoewel je ook misleid wordt. We maken mee hoe Jake en Livia elkaar ontdekken, liefde komt om de hoek kijken. Het boek bestaat uit korte hoofdstukken en is toch wel vlot leesbaar geschreven. Het plot was even heel verrassend, maar ook weer heel logisch.
Dodelijke afloop is niet echt een spannende thriller te noemen, maar meer een goede spannende roman waar ik van heb genoten.

Meer recensies van Sonja Tonnis