De engel van Sevilla

Sonja Tonnis 14 oktober 2022
Ik mocht dit boek lezen voor de leesclub van De Boekenreizigers .Hiervoor mijn dank.
Ik heb haar vorige boeken gelezen en wilde ook deze graag lezen
Sasha houdt van Spanje/ Sevilla en het zorgen voor ouderen. Dit kan ze combineren in een resort in Sevilla. Daar krijgt ze een verhouding met de baas die een Nederlander is. Natuurlijk moet dit geheim blijven. Haar oma waar ze is opgegroeid staat op de wachtlijst om er ook heen te kunnen gaan en ze kijkt er naar uit. Als er ouderen overlijden komen er vraagtekens en een groepje ouderen gaan op onderzoek en ook Sasha zelf gaat op onderzoek. Hoe komt het dat er plots sneller doden zijn en wat gebeurt er toch allemaal op het resort?
Het boek bestaat uit hoofdstukken die verteld worden vanuit Sasha en Maria, de laatste is een nieuwe bewoner die alles maar vreemd vind gaan.
Rouw en verdriet en liefde komen allemaal ter sprake.
De plot komt prima samen, maar heeft me niet verrast.
De engel van Sevilla vond ik een beetje tegenvallen. Had toch meer thriller gedachte verwacht, zoals gewend.
Ondanks dat heb ik wel van dit boek genoten. Het boek leest vlot weg, de hoofdstukken zijn niet te lang en door de naam die er boven staan is ook duidelijk wie er aan het woord is.
Een fijn tussendoor leesboek met wat spanning.

Meer recensies van Sonja Tonnis