De schaduwman

Sonja Tonnis 05 juni 2023
Ik mocht via Ambo/Anthos meedoen met een vooruitleesactie voor De Schaduwman van Helen Fields. Hiervoor mijn dank.
De Schaduwman is een stand-alone na haar serie van D.I. Callenach
Het boek begint met een proloog waarbij je gelijk nieuwsgierig wordt naar de rest van het verhaal.
Je maakt kennis met forensisch psycholoog Connie Woolwine en specialist ontvoeringszaken Brodie Baarda die samen onderzoeken waar de ontvoerde slachtoffers zijn gebleven.
Het boek bestaat uit korte hoofdstukken vanuit de dader, de slachtoffers en Woolwine en Baarda. Hierdoor besef je wel snel wie de dader is en dat hij een weinig voorkomend syndroom heeft.
Het boek bestaat uit verschillende verhaallijnen die als plot goed tot elkaar komen.
Het is beeldend en spannend geschreven en je voelt de onderhuidse spanningen.
De personages worden goed uitgewerkt waardoor je de personages steeds beter leert kennen.
Elk hoofdstuk is zo goed geschreven, dat je steeds maar door wil met lezen om te weten hoe het gaat aflopen. Ik heb genoten van de Schaduwman en kan deze iedereen aanraden die van een goede psychologishe thrillers houden.

Meer recensies van Sonja Tonnis