Toekomst klimaat thriller

Sonja Tonnis 14 oktober 2022
Ik mocht dit boek lezen voor de leesclub De Boekenreizigers. Hiervoor mijn dank.
Een jaar nadat zijn vrouw op een gruwelijke wijze om het leven is gekomen, wordt Jake gevraagd om toe te treden tot een eliteteam brandweermannen. Zijn grote vriend Ollie krijgt hem zover om ervoor te gaan.
Er is een terrorist die grote branden veroorzaakt en ze willen hem kosten wat het kost oppakken. Steeds weer ontstaan er vreemde branden en ze staan voor een raadsel.
Ondertussen is de zus van Jake, Emily, aan het onderzoeken of er nog meerdere slachtoffers zijn die net zo gruwelijk om het leven zijn gekomen als de vrouw van Jake. Ze komt steeds dichterbij en beseft dat ze voorzichtig moet zijn, daar zij ook voor de zoon van Jake zorgt.
Vuurduivel zit heel goed in elkaar en tijdens het lezen denk je te weten wie de dader is en waarom er branden ontstaan. Toch was ik enorm verrast bij de plot en toen vielen de puzzelstukjes in elkaar. Ik heb enorm genoten en geef deze dan ook 4 sterren.

Meer recensies van Sonja Tonnis