Een thiller om de rillingen van te krijgen

Sonja Tonnis 03 augustus 2021
Ik heb dit boek mogen voorlezen, daarvoor mijn dank uitgeverij Ambos Antos.
Dit boek komt 9 augustus uit.

Het sanatorium is een debuut thriller van Sarah Pearse en ik moet zeggen, enorm goed.
Het sanatorium is een heel oud gebouw gelegen in de Alpen.. Het wordt omgebouwd tot een zeer luxe hotel met sauna. De broer van Eline wil daar zijn verloving vieren. Eline is een rechercheur en door haar laatste onderzoek is ze tijdelijk gestopt met werken. Bij het zien komt er veel boven van haar verleden wat het haar ook bemoeilijkt om het onderzoek uit te voeren.
Daar aangekomen voelt zij zich enorm ongemakkelijk en als dan ook blijkt dat de verloofde van haar broer plots is verdwenen, bevestigd dit haar gevoelens op deze plek. Door lawine gevaar en vreselijk slecht weer kan er geen politie richting het sanatorium komen en ze besluit direct om het onderzoek te starten. Er worden ondertussen verschillende moorden gepleegd en steeds als je denkt dat je weet wie de dader is, blijkt het toch weer anders te lopen dan gedacht.
De spanning is heerlijk opbouwend en er wordt beeldend geschreven. Af en toe waan je je zelfs helemaal in die kou. Ook de personages zijn prettig en goed uitgewerkt, waardoor je sympathie krijgt voor een aantal.
Aan het einde komt dan toch de zin waarvan je denkt, huh, toch? Komt er een vervolg? Wat mij betreft mag dat.

Meer recensies van Sonja Tonnis