Ik hou ervan

Soraya Latten 08 juli 2020
**Let op: The good girls is het vervolg op The perfectionists en kan daardoor spoilers bevatten over dit eerste deel**

Ondanks dat Mackenzie, Ava, Caitlin, Julie en Parker een aantal niet zo nette dingen hebben gedaan hebben ze niemand vermoord. Het is toeval dat Nolan stierf op de manier dat zij hadden verzonnen, toch? Maar dan sterft er nog iemand waar de meiden het over gehad hebben. Zijn zij het volgende doelwit?

“Zoals vijf meiden echter hebben ondervonden, kan alleen al de gedachte aan wraak gevaar met zich meebrengen… én moord.
Met andere woorden, wees voorzichtig met wat je wenst, want misschien krijg je wel precies wat je wil.”

The good girls gaat verder waar The perfectionists eindigde maar Sara heeft doordat ze in haar proloog een soort samenvatting heeft gemaakt van het eerste boek je de mogelijkheid gegeven om direct weer in het verhaal te komen zonder het andere boek er weer bij te hoeven pakken.
In de hoofdstukken wordt er afgewisseld tussen de vijf meiden waarbij er boven elk hoofdstuk wordt aangegeven wie er aan het woord is. Juist door deze schrijfwijze krijg je een perfecte weerspiegeling van ieder zijn leven en hoe zij omgaan met de dood van Nolan en hun docent filmgeschiedenis. Ook leren we hierdoor de verschillende personages in het boek weer beter kennen en krijg je meer informatie over hun karakter en omstandigheden.

De schrijfstijl van Sara Shepard is meeslepend en moeiteloos, je zit snel in het boek en wordt direct weer ondergedompeld in de wereld van de vijf vriendinnen. Door de levendige beschrijving van zowel de omgeving als de situaties waarin de meiden zich bevinden kan je je als lezer goed inleven en voel je je op meerdere momenten haast aanwezig bij de gebeurtenissen die worden beschreven.

Het boek bevat verschillende twists en het einde is één die ik absoluut niet zag aankomen en waarbij ik de laatste bladzijde met open mond van verbazing heb gelezen. Door deze bijzondere plottwist maakt Sara Shepard tot de geweldige schrijfster die ze is. Het is namelijk niet alleen een twist die je absoluut niet ziet aankomen maar ook nog eens één die wel realistisch genoeg is om het boek zijn geloofwaardigheid te laten behouden.
Absoluut een aanrader voor de lezers die al eerder genoten van de Pretty little liars reeks.

Sara Shepard hield vanaf jongs af aan al van lezen en schrijven. Ze werd vooral bekend door de welbekende Pretty Little Liars serie. Deze boeken werden verfilmd tot een serie. Tegenwoordig woont Sara samen met haar man in Arizona.

Meer recensies van Soraya Latten