" Een ingebeeld vriendje of veel fantasie ... kinderen heb dat allemaal wel eens .... "

Anja Feliers - Echo's
Recensie Libelle Reviewteam

‘Je zus zegt dat je zo lief bent, mama’, zegt de achtjarige Billie op een ochtend aan haar mama Victoria. Maar Victoria heeft geen zus. Ze is enig kind.

Billie blijft haar echter, nacht na nacht, levendig en gedetailleerd vertellen over haar gesprekken met Victoria’s overleden zus. Langzaamaan dringt het tot Victoria door dat er een kans bestaat dat haar dochter meer ziet dan voor het oog zichtbaar is. Ze gaat op zoek naar antwoorden bij de mensen die haar het best kennen, haar ouders, maar haar moeder lacht haar bezorgdheid weg en haar vader hult zich in stilzwijgen. Ze kan het echter niet laten rusten.

Dé bestverkopende vrouwelijke thriller auteur van Vlaanderen met 3 populaire reeksen op haar naam, dit kan maar een boek van Anja Feliers zijn. Ik mocht het 4e deel in de "Caro Westerhof" reeks lezen voor het Libelle Reviewteam.

's Morgens zei iemand mij nog "de boeken van Anja Feliers lezen heel vlot." Toen ik 12u later het boek dichtklapte begreep ik pas hoe vlot. Eerlijk, ik vreesde altijd al een beetje of dat bovennatuurlijke kantje wel iets voor mij was. Maar het verhaal wist mij toch te pakken en je wordt zo door het boek opgeslorpt dat je het bovennatuurlijke element er gewoon bijneemt. Het lijkt zelfs heel realistisch allemaal zonder dat het ergens zweverig wordt.

Het boek is een herkenbare weergave van het leven van alledag ...twee vrouwen die een koffietje gaan drinken, de dochter van school afhalen ... opvang regelen bij de grootouders. Het wordt nergens heel erg spannend maar dan heb je het schrille contrast met Billie haar gave.

Het boek kent zowel de verhaallijn van Caro als die van Victoria, twee dames die worstelen met het verleden. Anja Feliers kneedt deze 2 personages hun levenspad tot een mooi geheel. Ook Billie geeft ze schitterend vorm, een klein meisje die meer ziet dan het menselijk oog kan registreren en ons verstand kan verklaren. Een meisje die menig lezers kippenvel zal bezorgen.

Soms leek het wel of Caro regelrecht het gevaar opzocht en wat naïf overkwam.  Haar verhaal eindigt bruusk met een cliffhanger terwijl Victoria toch wel veel stenen heeft kunnen doen omdraaien om haar ware afkomst te achterhalen.

Een fijne eerste kennismaking met talent van eigen bodem.

De Caro Westerhof reeks bestaat uit nog 3 eerdere delen.
Bedankt Uitgeverij Pelckmans voor het recensie exemplaar

Meer recensies van ssst_just_one_more_chapter