Spannend!

Stephannie32 27 januari 2024
Recensie precisie opdracht-Frank van zwol

Onlangs kreeg ik deze “speciale opdracht” van Frank van Zwol toegestuurd om te lezen. Het is zijn 4 e in de Tom Brandt serie. Een thriller waar je u tegen zegt.

Tom is fotograaf bij de mvd en wordt naar een voormalig Amerikaanse kernwapenopslag in Darp. Er is daar gegraven en er wordt verhoogde radioactiviteit gemeten.

Als Tom en z’n maat verder op onderzoek gaan, steekt een officier van de marechaussee er een stokje voor.

Ze beslissen uiteindelijk om stiekem verder op onderzoek te gaan en stuiten op een ultra geheim legeronderdeel uit de Koude Oorlog. Er dreigt een apocalyptische aanslag. Tom en Spiering willen er alles aan doen om deze aanslag te voorkomen en zaken uit het verleden op te helderen,

Dit gaat allemaal niet van een leien dakje en Tom en zijn maat doen er alles aan m deze mogelijke aanslag te voorkomen, zou het lukken om deze missie naar een goed einde te brengen?

De cover verteld al een beetje waar het verhaal over gaat, door wachttorens, prikkeldraad is het snel duidelijk dat dit boek zich afspeelt rond oorlogszaken en de titel versterkt het alleen maar.

De auteur weet de hoofdpersonen in het verhaal goed uit te lichten. Je switcht van het verleden naar het heden en weer terug. Alle emoties komen in dit verhaal voorbij en de spanning maakt dat je verder wilt lezen.

In het begin dacht ik even dat dit boek niet helemaal mijn ding was, ik kwam er een beetje lastig in. Maar na een paar hoofdstukken vloog ik er doorheen.

Ik heb met veel plezier en spanning Frank zijn speciale opdracht gelezen, en het smaakt naar meer. Als je van spanning, mystery en historische verhalen houd, moet je deze lezen☺️

4 *

Meer recensies van Stephannie32