Spannende novelle

suusjebuuren 07 april 2024

Bedankt verhalenfabriek voor dit recensie-exemplaar!

Het lijkt allemaal zo mooi: geld verdienen met Instagram. Als Lizzy per ongeluk viraal gaat met een eerlijke post over het moederschap, staan de agentschappen voor haar in de rij. Iedereen wil haar als 'momfluencer'. Door het online werk zijn haar geldzorgen verleden tijd, maar er is ook een keerzijde aan het succes: Lizzy's inbox stroomt vol met nare berichten en bedreigingen van zowel de moedermaffia als van internettrollen. Is de onlinewereld wel zo onschuldig? Lizzy's intuïtie zegt dat ze moet stoppen. Maar het is te laat.
Als Lizzy haar dochter Ivy wil wekken van haar middagdutje, ligt ze niet meer veilig in haar warme bedje...

Wat een spannende novelle!
De herkenbaarheid van het slaaptekort als ouder, maakte het dat het ik me als moeder enorm in Lizzy kon verplaatsen en daardoor gelijk in het verhaal zat.
De afwisseling in vertellen tussen heden en verleden zorgt er voor dat je steeds meer te weten komt over Lizzy's verhaal en de spanning zich fijn opbouwt!
Het negatieve randje van social media wordt ook mooi belicht, vooral die haatreacties online vind ik vreselijk!
Jammer dat hij zo kort was, maar ook juist de kracht van een novelle!

Knap geschreven!

#novelle#kortverhaal#thriller#verhalenfabriek#waarisivy#reviewtime#boekentip#bookstagram#lezenisgenieten

Meer recensies van suusjebuuren