Verrassend sprookje met een twist.

Tessa 01 januari 2020
Auteur
Het werd tijd om nog eens van mijn favoriete thriller genre af te stappen en een roman in de hand te nemen. Ik koos voor Day Dreamer van Luna Van Roosen, die ik leerde kennen door uitgeverij Hamley Books.
Luna is een jonge auteur die al van kleins af bezig is met verhalen en boeken. Omdat ze een overvloed aan fantasie heeft besloot ze dit, met de steun van haar mentor en oprichtster van bovengenoemde uitgeverij, in boekvorm te gieten.

Verhaal
Op een dag verdwaalt Lora tijdens een zware regenbui in een bos, waar ze met haar hond Henry aan het wandelen was. Drijfnat volgt ze een lichtpuntje in de verte, wat een kasteel blijkt te zijn. Aanvankelijk wil ze eerst haar moeder inlichten dat ze verdwaald was maar eens ze de deuren van het kasteel voorbij is blijkt het onmogelijk om er nog weg te gaan. Ze ontmoet de bewoners, waaronder de zusjes Alice en Charlotte, en de vreemde jongens Bobby en Guy.
Als tijdens de zoektocht naar Lora, ook haar stiefzus Amaryllis in het kasteel belandt, voelt Lora zich nog vreemder dan ervoor. Bella, zoals Amaryllis zich graag laat noemen, weet immers iedereen moeiteloos om haar vinger te winden, wat Lora haar verblijf er niet makkelijker op maakt.
Enkele vreemde gebeurtenissen, waaronder een ontsnapte wolf die meermaals het kasteel op stelten zet, de vreemde uren waarop Bobby zich laat zien en het huishoudelijk personeel die zich vreemd gedraagt, maken het Lora duidelijk dat er iets vreemds aan de hand is met het kasteel.

Eigen mening
Wetende dat dit Luna haar debuut is en dat dit een modern sprookje met een twist is, is het een vrij verrassend boek. Je herkent er verwijzingen naar diverse sprookjes in, waar ze haar eigen fantasie in geweven heeft, en dat maakt het een ontspannen verhaal, zelfs tijdens de spannende momenten.
Dankzij de fijne, vlotte en sprookjesachtige schrijfstijl moest ik bij enkele ballroom scenes onwillekeurig denken aan een fantasy-sprookjes film dat ik ooit zag Als je als debuterend auteur dit kan heb je sowieso een pluspunt bij, dat maakt het verder lezen altijd aangenamer.
Ook het zeer mooie binnenwerk, dat perfect bij het verhaal past, maakt het boek een echt modern sprookjesboek!

Dit eerste boek is alvast een mooi inleidend verhaal om je te doen verlangen naar het tweede boek.

Met veel plezier geef ik dit boek 3 sterren! ***

Meer recensies van Tessa