Koud en spannend!

Tessa 13 januari 2021
ik kende ruth ware al van haar debuut 'in een donker, donker bos', een geslaagde thriller dat naar meer smaakte. Toen ik via Hebban de leesclub voor dit nieuwe boek tegenkwam was ik meteen al enthousiast!

We volgen Erin en Danny, een gastvrouw in een winterse chalet en haar collega-kok. Zij krijgen bezoek van het 'groepje van Snoop', een mobiele muziek app waarbij je live kan volgen wie naar welke muziek luistert.

Het bezoek aan de chalet zou een ontspannende teamvakantie moeten worden maar wat enkele medewerkers nog niet beseffen is dat er een ander motief achter deze vakantie zit. Een motief dat de ene veel geld kan opleveren maar waardoor de andere alles kan verliezen.

De kennismaking van het Snoop groepje en Erin en Danny loopt al niet van een leien dakje. Erin probeert haar professionele zelf te blijven maar merkt al snel hoe de Snoopers in elkaar zitten. Vooral Topher,de oprichter en Liz, een aandeelhoudster, vallen haar op. Wat is het toch met die twee?

Als niet lang na de kennismaking iemand verdwijnt begint de nachtmerrie. Als daarna meer mensen verdwijnen en doden beginnen te vallen is het hek helemaal van de dam en groeit het wantrouwen tussen iedereen.

Wie heeft wie vermoord en waarom? Heeft het iets te maken met het achterliggende motief van deze team vakantie? Wie verliest alles en wie mag zich rijk noemen?

Mening

Wat een verhaal! Ik had gedacht dat het niet makkelijk zou zijn om haar debuut te overtreffen, maar met dit verhaal lijkt Ruth dit moeiteloos te doen! Ik dacht al gauw een verdachte te vinden maar dan komt daar even een stroomversnelling waarvan het bloed in je aderen gaat kolken.

De korte, duidelijk omschreven hoofdstukken zorgen dat je moeiteloos kan blijven lezen en de onderverdeling tussen Liz en Erin is ook steeds duidelijk te zien boven de hoofdstukken, zo weet je meteen in wiens standpunt je het verhaal leest.

Enig minpunt vond ik dat de dader plots wel heel snel uit de doeken gedaan werd. Het had gerust nog een paar hoofdstukjes mogen duren voordat de dader uiteindelijk ontmaskerd werd. Alsnog was de ontmaskering wel goed gebracht!

Ik kan opnieuw zeggen dat het nu toch moeilijker zou moeten zijn om dit boek te overtreffen, maar ben al heel benieuwd naar het volgende verhaal dat ruth ware uit haar mouw gaat schudden!

Neem er alvast een warm drankje bij want gegarandeerd krijg je het koud tijdens het lezen van deze winterse thriller!

Een welverdiende 4 sterren!

Meer recensies van Tessa