Tegenvaller

Enkele Reis is het eerste boek wat ik van deze auteur heb gelezen en het viel mij een beetje tegen. Het verhaal wordt verteld vanuit Suus haar perspectief maar ook heb je aantal stukken er tussen zitten van een verhaal waar Anouk, Suus haar zusje, aan schrijft. Wat af toe verwarrend kan zijn en ik vind dit eigenlijk overbodig voor in het boek.

Het plot was interessant, wat er voor zorgde dat ik door bleef lezen en wou weten hoe het afliep. Voor mij had er wel wat meer snelheid in het verhaal mogen zitten, het liep een beetje traag maar het einde voelde weer aan alsof het té snel in elkaar is gezet.

Sommige dingen vond ik een beetje overdreven en chaotisch en onrealistisch in het verhaal. Af en toe kon ik mij ook flink storen aan het gedrag van de hoofdpersoon Suus. Ze is soms zo arrogant en denkt alleen aan haar zelf en niet aan de anderen om haar heen. Hierdoor kreeg ik ook geen band met haar. Waarschijnlijk zou ik dit boek ook een hogere rating hebben gegeven als Suus een ander karakter had.

De karakters zijn goed uitgewerkt en ook de schrijfstijl van Marelle Boersma is erg fijn om te lezen, waardoor ik nieuwsgierig ben geworden naar meer boeken van haar

Meer recensies van thebooksofwonder