Meer een psychologische thriller!

thebooksofwonder 16 oktober 2020
Rachel is ervan overtuigd dat zij als elfjarig meisje haar moeder heeft doodgeschoten, maar niemand gelooft haar. Hierdoor zit ze vrijwillig al vijftien jaar in een psychiatrische inrichting. Wanneer zij op een dag het politierapport onder ogen krijgt blijkt dat ze haar moeder nooit had kunnen doodschieten. Maar waarom is het beeld in haar hoofd zo overtuigend dat ze het toch wel heeft gedaan? Om achter antwoorden te komen besluit ze om terug te gaan naar het huis waar het allemaal is gebeurd. Hoe dichter Rachel bij de waarheid komt hoe meer ze gevaar loopt.

In Geworteld in het kwaad geschreven door Karen Dion volgen we Rachel die al vijftien jaar overtuigd is dat zij haar moeder heeft vermoord. Ze heeft namelijk een beeld in haar hoofd dat ze over haar moeder haar lichaam staat met een geweer in haar handen. Maar niemand gelooft dat zij in staat was om haar moeder dood te schieten. Toch besluit Rachel om zich vijftien jaar lang vrijwillig te laten opsluiten in een psychiatrische inrichting. Dan krijgt ze op een dag het politierapport onder ogen waarin staat dat het onmogelijk is dat Rachel als elfjarig meisje haar moeder had neergeschoten. Ze besluit om antwoorden te zoeken en terug te gaan naar het huis waar het allemaal is gebeurd. Ze herinnert zich niks meer van die vreselijke dag en is vastberaden om haar herinneringen terug te krijgen. Maar hoe meer ze zich herinnert hoe meer gevaar ze loopt. Want iemand wil haar het zwijgen opleggen. Rachel haar personages is goed uitgewerkt en je leert haar door het boek steeds beter kennen.

Door de vlotte en gemakkelijke schrijfstijl van Karen Dionne leest het verhaal snel weg. Het leest meer weg als een young adult thriller dan een adult thriller en dit heeft voornamelijk te maken met de schrijfstijl. Ook zie ik het meer als een psychologische thriller. Er zit weinig spanning in en geen plot wendingen. Het is ook vrij voorspelbaar sinds je vanaf het begin al door hebt wie de ouders van Rachel hebben vermoord. Ondanks dat is het een fijn boek te lezen tussendoor. Het is ook een ideaal boek als je wat meer adult boeken wilt lezen sinds de schrijfstijl makkelijk wegleest en het geen ingewikkelde verhaallijn heeft. Geworteld in het kwaad is een vlot en fijn boek om tussendoor te lezen.

Meer recensies van thebooksofwonder