Achtervolging door Londen

Tinetee 26 augustus 2022
Recensie Alias Emma, Ava Glass.

Uitgeverij Ambo|Anthos

Ik mocht Alias Emma van Ava Glass vooruitlezen, het boek is te koop vanaf 12 september

Een geheime missie, waar ik deel vanuit mocht maken. Ik waande me een soort geheim agent van een afstandje, veilig vanuit de luie stoel volgde ik de hunters.

Emma Makepeace, een alias uiteraard, krijgt een spannende opdracht.

Ze moet een man in veilgheid brengen, wat nog niet zo eenvoudig is. Deze man is in groot gevaar en wordt gezocht. Londen hangt vol met camera's en de hunters kijken mee.

Emma blijkt heel inventief, maar de hunters moeten zeker niet onderschat worden.

Wat volgt is een bloedstollende achtervolging door de straten van Londen. Zal het Emma lukken om uit handen van de vijand te blijven en haar protegee in veiligheid te brengen?

Met Alias Emma heeft Ava Glass een spannend verhaal geschreven, waarbij het voelt alsof je als lezer deel uitmaakt van de achtervolging. De hoofdstukken worden afgewisseld met terugblikken, wat maakt dat Emma een baan als spion wilde en hoe zag de weg daarna toe eruit?

Een boek, lekker leesbaar, zonder heel veel diepgang. De personages zijn goed beschreven en ook de stad Londen wordt mooi en realistisch weergegeven.

Mocht ik ooit nog aan het programma Hunted mee willen doen, dan kreeg ik alvast wat goede tips. Maar ik denk toch maar dat ik het aan anderen overlaat, vanaf de zijlijn was dit al spannend genoeg!

Meer recensies van Tinetee