Een horrorverhaal waar heel wat klassieke ingrediënten in zitten.

Tommy Verhaegen 14 oktober 2019
2 gezinnen worden ontwricht en doen gruwelijke dingen door het hoge gras waarin ze verdwaald raken. Duidelijk buiten hun schuld om, maar wat er eigenlijk de oorzaak is van dit alles wordt niet echt duidelijk. Wel is er een verwijzing naar de onverschilligheid van de buren, "die het wel weten maar dit beschouwen als een lucratieve bijverdienste". De kinderen die in het verhaal voorkomen geeft het boek nog een extra verschrikkelijke dimensie, samen met de hoop, wanhoop en machteloosheid van de gevangenen van het hoge gras. Doordat het een kort verhaal is, is er ook weinig achtergrond of inleiding. Bijna van bij het begin begint de dreiging en lopen de zaken verkeerd. Toch wordt er niet alles uit de kan gehaald, ook weer doordat het boek nogal kort is en de achtergrond en psyche van de hoofdspelers niet echt goed uit de verf komt. Daarom kon ik me toch minder inleven dan wat anders zou mogelijk zijn. In de film is dat "gemis" blijkbaar goedgemaakt.

Meer recensies van Tommy Verhaegen