Originele plot rond onbestaand kunstwerk van Da Vinci

Tommy Verhaegen 14 december 2019
Hard-boiled detective vol (uiteraard) harde aktie, spanning, rauwe humor en een beetje romantiek.
Het speelt zich af in Israel wat het meteen weer een beetje aktueel maakt al is het al lange tijd geleden geschreven. Dat merk je wanneer je merkt dat Jim Hennaghan zijn best doet om de Israelische veiligheidsmaatregelen als superstreng in de verf te zetten. Als lezer die de aktualiteit volgt heb je dan iets van: is dat alles, het is toch veel erger allemaal? Dat komt natuurlijk doordat dit boek dateert van voor de dagelijkse terroristische aanslagen door moslims.
Het gegeven is mooi maar niet grondig genoeg uitgewerkt: Leonardo Da Vinci zou eenmalig een kunstwerk in keramiek geproduceerd hebben: een roos voor een blind meisje. Deze wordt gestolen en het is aan Jeff Pride om we terug te vinden, het leven van zijn pleegdochter Cherry staat op het spel.
Origineel, maar na een beetje research (google) niet waar. De enige roos van Da Vinci (bestaat echt) is een echte bloem van de orde van de trosrozen.

Meer recensies van Tommy Verhaegen