Emotioneel verhaal voor rijpere lezers

Ton Jansen 05 maart 2019
Zo jubelend als Marloes in haar recensie ben ik niet. Deze debuutroman is een goed boek, maar het is bepaald niet eenvoudig. De opbouw van dit emotionele kenmerkt zich door flashbacks. De tekst is opgesierd door de geschiedenis van het dorp. Dat zal niet alle lezers bevallen. De personages komen prima uit de verf. Verder eist het taalgebruik enige belezenheid, want het is verre van eenvoudig. De geschiedenis van Jane Doe is een young adult-roman voor geoefende en geïnteresseerde lezers. Bij ons op school blijft het op mavoniveau vaak hangen bij Boy 7 (goed boek overigens) of werken van Carry Slee, liefst de verfilmde boeken. Dit goed geschreven boek doet een beroep op echt leesplezier. Ik vind vier sterren van toepassing.

Meer recensies van Ton Jansen