Het kwaad verspreidt zich

Ton Jansen 21 maart 2024
Dit is het tweede -zelfstandig te lezen - vervolg op 'Het huis in de polder'. Inmiddels is ook al deel drie verschenen 'De dood in de polder'. Voordat ik deze beoordeling ging schrijven controleerde ik of ik ook het eerste deel had beschreven. Dat klopte en eigenlijk is de beoordeling identiek aan die eerste recensie.
Eric doet in dagboekvorm van verslag van de gebeurtenissen. Het kwaad uit het huis heeft zich verder verspreid en onder andere zijn moeder lijkt hiervan het slachtoffer. En wat is de rol van zijn stiefvader?
De schrijfstijl van Tillema is eenvoudig. De inhoud is gericht op 12+ en vergt niet veel leesinspanning. Het heeft wel voldoende inhoud en spanning in zich om door te lezen. Net als in het eerste boek vind ik zeer veel tekstuele herhaling en ook de ontknoping overtuigt mij niet.
Daarom: gemiddeld. Drie sterren. Het kan voor liefhebbers van griezelverhalen een opstapje zijn om een boek te lezen.
Deel drie toch ook maar gaan lezen. Benieuwd welke ontwikkeling in de schrijfstijl zit.

Meer recensies van Ton Jansen