Een filmisch geschreven moordmysterie

Ton van der Stelt 22 februari 2024
De dochter die goed wilde doen - Corine Hartman
Een filmisch geschreven moordmysterie.
Paperback, uitgeverij Cargo, 300 pagina's

Vandaag 22 februari 2024 verschijnt het derde deel.

In het derde deel van deze serie 'Cosy crime' krijgt hoofdpersoon Eva Romeijn een logeetje in de persoon van de intrigerende, zeventienjarige Amekie, ze is als kind slachtoffer van een ontvoering geweest en lijdt daar nog onder. Ze denkt dat ze wordt achtervolgd en zoekt hulp bij Eva, die nog rouwt om de dood van haar beste vriendin. Eva vindt afleiding in de zorg voor het meisje en ze kunnen het goed met elkaar vinden, ook omdat Amelie net als Eva graag kunstschilder wil worden. Maar dan wordt er een dode gevonden. Weet Amelie er meer van?

Het is wederom een zeer goed, filmisch geschreven moordmysterie. We volgen de personages in Vorden en omgeving alsof we er zelf bij zijn, erg mooi uitgewerkt verhaal en boeiende karakters. Een pageturner waarin je soms op het verkeerde been wordt gezet, met een ontroerende ontknoping, die even logisch als verrassend is.

De moordmysteries in de Achterhoek met Eva Romeijn vormen een prachtige reeks verhalen, Cosy Crime met veel psychologische diepgang. En mag, wat mij betreft, nog wel meer avonturen beleven. Maar eerst op naar je favoriete boekhandel voor De dochter die goed wilde doen.

Meer recensies van Ton van der Stelt