Alzheimer op jonge leeftijf

Gelukkige dagen Renee van Marissing
Paperback 256 bladzijden
Uitgeverij Em. Querido

We maken kennis met de 46jarige Sil die de ziekte van Alzheimer heeft. Als gevolg hiervan is ze gestopt met haar werk.

Ze denkt terug aan vroeger, vrienden met wie ze toneelvoorstellingen maakte; dag en nacht brachten ze samen door met een toekomst vol onbegrensde mogelijkheden.

Nu door Alzheimer een ander leven, kleiner leven. Niet te veel mensen meer om haar heen. Wel gelukkig haar geliefde Lina die met de hulp van Sils vrienden voor haar probeert te zorgen. Sil glijdt steeds verder weg in verwarring en eenzaamheid.

Een zeer jonge vrouw met dementie die we volgen in deze sterke roman.
We leren naast Sils Vriendin Lina de vrienden en ouders kennen in het proces waar de dementie Sil toe gaat dwingen. Proberen zolang mogelijk thuis te blijven wonen, ook al is dat voor een mantelzorger een zware taak.

De veranderingen die per seizoen optreden en aanpassingen. Verandering karakter en vele vragen onduidelijke gedachten.

De liefde van de vriendin en vrienden om alles tot een goed einde te brengen.

De roman is zo aangrijpend, in een heldere duidelijke eerlijke taal, heb deze in het zonnetje vandaag gelezen.

De 5de roman van Renée uit een zeer bijzonder oeuvre.

Heb je iets te maken met Alzheimer of dementie. Een waardevolle roman ook al heb je er niets mee.
Verkrijgbaar bij de betere boekhandel.
!!!!

Meer recensies van Ton van der Stelt