Het verleden achtervolgt

Het Perfecte Gezin Marieke Damen

Vader, Moeder, Dochter .
Allemaal hebben ze een groot geheim
Paperback 350 bladzijden
Uitgeverij HarperCollins Holland

Genomineerd Longlist Gouden Strop 2024

We maken kennis met Caro die getrouwd is met de dertig jaar oudere Oscar, een rijke vastgoedmagnaat.
Ze gaan verhuizen vanuit Amsterdam naar Breukelen. Hun 17 jarige dochter Violet, verhuist mee. Men maakt na de verhuizing snel kennis met de buren. Wij leren ze ook kennen, Marieke heeft de personages goed uitgewerkt.
Plots vliegt er een baksteen door het keukenraam. Is men hier wel gewenst?

Dan begint er van alles te gebeuren, gebeurtenissen die de relatie tussen Caro en Oscar op scherp zet.

Zeker als Violet verdwijnt dan zijn ze op elkaar aangewezen.
Maar hoe gaan ze te werk , met beiden hun eigen geheimen........

De auteur heeft alle karakters en gebeurtenissen goed uitgewerkt. Deze thriller wordt goed afgewisseld met pageturners en de geheimen uit het verleden worden steeds duidelijker naarmate de thriller voortgaat.
Spanning wordt steeds meer opgevoerd met weer die onverwachte wendingen. Plots volgen, ook weer goed uitgewerkt en dan ..........Nee ik zeg niets gauw naar je favoriete boekhandel.

Ik begrijp wel waarom een nominatie op de Longlist Gouden Strop 2024. Oordeel zelf....

Meer recensies van Ton van der Stelt