spectaculaire Chaja reeks

Verzengende stilte
Verraderlijke mist

Paperback 280 bladzijden
Uitgever : M B publishing

Chaja dacht dat ze het leven na alle gebeurtenissen weer verder zou leven. Maar Nee de beproevingen zijn nog niet voorbij voor haar. Boudewijn Walraven heeft haar het grootste gedeelte van zijn vermogen en bezittingen nagelaten, onder strikte voorwaarden. Chaja weet nog niet wat ze met de erfenis gaat doen.

Dan zijn Lucinda en haar broer Pepijn van mening dat zij als wettige erfgenamen recht hebben op de erfenis en hun wrok tegen Chaja laait weer op. Ze schuwen geen enkel middel om zo veel mogelijk van de nalatenschap in handen te krijgen en maken daarbij dankbaar gebruik van hulp uit onverwachte hoek.

Marja gaat rustig voort in deel 4 en Chaja en alle levende bekenden uit de vorige delen passeren de revue. Alle karakters waren al goed uitgewerkt.
Ik had het al eerder aangegeven iedere thriller eindigde in stijgende lijn. In geen der delen is er een terugval vast te stellen. Zo sterk geschreven van de ene gebeurtenis naar de andere pageturners, cliffhangers en maar door. Alles klopt ook.

Chaja gaat verder en haar overkomt wedero van alles inzake de erfenis van Boudewijn Walraven. Ik werd diverse keren op een verkeerd spoor gezet en door de pageturners werd dat goed versterkt.

Het is echt spannend en geraffineerd ook hoe Marja deze serie heeft afgesloten. Er gebeurd dus veel, maar spannend slot. Nu maar even laten bezinken hoe de Chaja reeks met dit vierde deel wordt afgesloten.

Veel fans van Marja hebben het vierde deel al in hun bezit. Ken je de serie niet, niets aan de hand, gewoon bij deel 1 beginnen, echt op volgorde lezen.

Op naar je favoriete boekhandel voor spannende uren.

Meer recensies van Ton van der Stelt