De Kelk van Yrith is een YA en het debuut van schrijver Mark Tamminga.

Ursula Visser 26 juni 2020 Auteur
Wat opviel bij het lezen van het boek, was dat er vrijwel geen gebruik is gemaakt van inspringen (bij dialoog) en alinea's, dit zorgde ervoor dat dialogen niet altijd duidelijk waren (wie zegt wat) en je de tekst als een blok op het blad ziet. Het kostte me best wat moeite om prettig te lezen hierdoor. Het gebrek aan een mooie lay-out in het boek is erg jammer, want het verhaal is wel leuk.

De kelk van Yrith is verdeeld in een aantal delen, elk ervan is een drager van een deel van een duistere entiteit. Het doel is om die van elkaar te houden. Dat dit een lastige opgave is, blijkt wel. Een necromancer wil zijn macht terug die in de kelk zit en schuwt hiervoor niet om mensen te gebruiken zijn doel te halen.

Door het verhaal heen, worden verschillende personages gevolgd die die taak moeten volbrengen, of ervoor willen zorgen dat de delen niet bij elkaar komen.

Meer recensies van Ursula Visser