Koekjes, Katten en Liefde

Verelien 04 maart 2024
Dit tussendoortje gaat over April en zij heeft altijd last van lentekriebels. Ze wordt verliefd in de lente en dat stopt weer in de herfst. Na een nare ervaring wil ze dit jaar niet verliefd worden, maar dan ontmoet ze Stef, de knappe dierenarts. Hoe lang houdt April het vol?

April is zeker in het begin van het boek vrij naïef. Ze lijkt niet in echte liefde (voor zichzelf) te geloven, alleen in de lentekriebels. Doordat ze haar gevoelens niet goed herkend of erkend, ergerde ik me soms een beetje aan haar. Gelukkig maakt ze tegen het einde van het boek wel een groei door en kan ze ook beter op zichzelf reflecteren.

Ondanks het weinige aantal bladzijdes vond ik er ook wat verrassingen in zit. Sommige dingen zijn een stuk duidelijker, maar dat is ook oke, dat geeft ook een stukje comfort. Zo heb ik ook een aantal keren moeten huilen. Of het tranen van geluk of verdriet waren laat ik aan jou om te ontdekken.

April heeft een droom en doet er alles aan om die deze zomer waar te maken. Het is mooi om te zien hoe hard ze daarvoor werkt. Door al het lezen over de verschillende koekjes kreeg ik enorm lekkere trek. Jammer dat er achterin geen koekjes recepten stonden, misschien een idee voor boek 2.

Ik kijk nu al uit naar het vervolg!

Bedankt Verhalenfabriek voor dit recensie exemplaar.

Meer recensies van Verelien