Een spannend, magisch en mysterieus kinderboek

Verelien 25 april 2024
Wat een ontzettend gaaf en mysterieus kinderboek is dit! In het begin van het boek volgen we Edwid Katoen en krijgen we een stukje van zijn avontuur en leven in het magische slingerwald mee. Daarna gaan we verder bij Benjamiah en zijn leven in de normale wereld. Die een vreemde magische pop krijgt en in slingerwald beland. Samen met Elizabella, het zusje van Edwid, gaan ze op zoek naar haar broertje en komen zo in allerlei gevaarlijke situaties terecht.
De fluistervlammen is een ontzettend tof en mysterieus boek. Slingerwald is een bijzondere stad en iedereen heeft daar een magische pop. Dat vond ik een beetje creepy maar het is ook heel gaaf hoe het magiesysteem met de poppen werkt.
Gaandeweg het boek leer je steeds meer over Slingerwald. Aan het begin van ieder hoofdstuk staat ook een klein stukje tekst met meer info over Slingerwald, wat zeker een toevoeging is.
Er zitten prachtige illustraties in het boek en het zijn hoofdstukken van ong 10 tot 13 blz lang.
Het boek zit goed in elkaar. Het blijft je vasthouden tot het einde met verrassende plottwisten. Het mysterie, de zoektocht en de raadsels zijn goed uitgewerkt en het is voor mij dan ook een mooi, sterk en afgerond verhaal.
Het boek draait vooral om liefde, familie en vriendschap. Er komen nog een paar thema's in voor, maar deze ga ik niet benoemen ivm mogelijke spoilers.
Dit boek is een dikke tip voor jong en oud!
Dank je wel Van Goor en de leukste kinderboeken voor dit reviewexemplaar.

Meer recensies van Verelien