Wat een thriller, dit zie je niet aankomen!

Verelien 17 januari 2024
Dit is de eerste keer dat ik een boek lees van Angelique Haak en het stelt me niet teleur. Ik had al veel positieve reviews gezien op tiktok en was daardoor zelf enorm benieuwd geworden! Toen ik een oproep zag van de crime compagnie om het ebook te reviewen dacht ik meteen ja dit wil ik! Dus dank je wel De crime compagnie dat ik dit ebook van jullie mocht lezen en reviewen.

In het kort:
Het gaat over thrillerschrijfster Sasja Winters, die haar bekende boekenreeks stopt met een open einde. Een copycat wil dat ze een laatste boek gaat schrijven en om haar onder druk te zetten, worden er moorden gepleegd zoals in haar eigen boeken. Let op, er zitten echt wel bloederige/gruwelijke stukken in. Daar moet je wel van houden of tegen kunnen.

Recensie:
De thriller is opgedeeld in hoofdstukken die ervoor zorgen dat je weet ik welk tijdsbestek alles plaats vind. Binnen de hoofdstukken wordt er gewisseld tussen de POV van Sasja en Martin. Door de afwisseling van de POVs heb je niet door dat sommige hoofdstukken eigenlijk best lang zijn, wat erg prettig is. Hier en daar komt er een klein stukje van de copycat tussendoor, wat extra spanning oplevert want wie is die persoon?!

Het boek is goed geschreven en zit enorm sterk in elkaar. Het taalgebruik is duidelijk en makkelijk leesbaar. Daarnaast heeft Angelique het zo geschreven dat ik het soms bijna een psychologische thriller vond. Je weet soms niet meer wat waar is en wat niet, zit het in haar hoofd of is het daadwerkelijk gebeurd. Angelique weet je daarnaast heel goed vast te houden met haar woorden en de spanning in het boek en ze zet je continu op het verkeerde been. Iedere keer als je denkt dat je zelf op het goede spoor zit weet ze je continu te verrassen. Zeker op het einde.. Wow deze had ik niet aan zien komen en ik ben meestal best wel goed in de puzzelstukjes bij elkaar leggen, maar dit keer is het me niet gelukt.

Zoek jij nog een spannend, beetje luguber en een mindf*ck boek? Ga dan zeker deze lezen! Het boek krijgt van mij dan ook 5 sterren.

Meer recensies van Verelien