Heerlijke psychologische thriller

Natalie en Matt hebben een kind verloren en besluiten daarom uitwisselingstudente Tanya voor een jaar in huis te nemen. Vooral Natalie is kapot van het verlies van haar oudste dochter Anabel. De andere kinderen, de zeventienjarige Paige en de twaalfjarige Will, zijn niet zo blij met het nieuwe gezinslid. Vooral Paige heeft moeite met Tanya, vooral als zij zich steeds vreemder begint te gedragen. Paige twijfelt ook erg aan de achtergrond van Tanya en vermoed dat ze de boel oplicht. Wie is Tanya en wat is ze van plan?

De logé is het debuut van Lamarr en in de eerste hoofdstukken heb ik soms het gevoel alsof Lamarr nog zoekende is naar haar schrijfstijl. Dit wordt beter in de loop van de hoofdstukken. De hoofdstukken zijn kort en worden afwisselend geschreven vanuit verschillende personages, voornamelijk Natalie en Paige. Ook krijg je soms dingen mee uit het verleden waardoor je een compleet beeld krijgt en een vermoeden hebt wat er nog gaat gebeuren. Dat is vervolgens ook vaak zo, maar toch verpest dit het verhaal niet. De spanning blijft eigenlijk het hele verhaal aanwezig, en dit komt voor mijn gevoel ook door alle geheimen. De ontknoping had ik niet aan zien komen, ondanks dat er wel wat vermoedens waren maar de link had ik niet direct gelegd, hier houd ik van.

Zoals velen weten, als het luisterboek op Kobo plus verkrijgbaar is dan luister ik het verhaal ook, tijdens het lezen. Dan ben ik veel minder snel afgeleid en verdween ik echt in het verhaal. De logé is zowel te lezen als te luisteren via Kobo plus en ik denk dat het genoeg zeg dat ik hem in een ruk uitgelezen en geluisterd heb. De stem van o.a. Eva Damen past echt goed bij het verhaal en ze weet de spanning goed over te brengen.

Het einde is zo geschreven dat een vervolg zeer zeker tot de mogelijkheden behoort. En een ding is zeker als er een nieuw boek van Lamarrs hand verschijnt wil ik deze sowieso lezen of het nu een vervolg is of niet. De spannende schrijfstijl zorgt ervoor dat ik Lamarr nu al tot mijn favoriete auteurs reken.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes