Laatste belofte

Eindelijk was daar deel 9, Laatste belofte, in de Kim Stone-serie. Door het tragische verlies in ‘Verborgen waarheid’, deel 8 in de serie, was ik razend benieuwd naar hoe het team van Kim Stone dit verlies op zou vangen.

Dit verlies was niet alleen gigantisch voor het team maar ook voor de lezer. En ik was dan ook benieuwd hoe Marsons dit ging opvangen. Dit heeft ze weer op haar eigen unieke manier gedaan met een echt Kim Stone-sausje er overheen. Heerlijk.

Er wordt gewerkt aan twee zaken. Een zaak waarbij Cordell vermoord wordt. Cordell zijn we al tegengekomen in het vorige deel en hier kwam hij niet echt in een goed daglicht te staan dus Kim Stone was ietwat bevooroordeeld, maar zoals altijd gaat ze voor rechtvaardigheid en vooral als zijn zoon ook nog een ongeluk krijgt weet ze dat er meer aan de hand is.

Stacey heeft een eigen onderzoek en ik had al snel door waar dit mee te maken had en dit vond ik een klein beetje jammer, omdat het er redelijk dik bovenop lag, waar het onderzoek een beetje vastliep.

Er komen ook enkele heftige onderwerpen aan bod wat er voor zorgt dat het verhaal spannend blijft, maar de vaste teamleden ook uitgedaagd worden en hun menselijke kant uiteindelijk stuk voor stuk laten zien. Ondanks het verlies van Dawson denk ik dat Penn een mooie nieuwe aanwinst voor het team is.

Ik ben erg benieuwd hoe deze nieuwe teamsamenstelling gaat werken en gelukkig hoeven we daar niet te lang op te wachten want het is zo juli en dan verschijnt Vergeten verleden, het tiende deel in de serie, want ik kan niet wachten en heb nog lang geen genoeg van Kim Stone en haar team.

Dit boek ontvingen wij van Boekerij. Dit beïnvloedt onze mening niet.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes