Ik ga Texel en de personages missen

In dit vierde en laatste deel komt Rosa weer terug naar Texel. Er is in Amerika wat gebeurt waardoor ze geen contact meer heeft met haar moeder. Ze heeft de relatie met haar Amerikaanse vriend verbroken en besloten te stoppen met de kunst. Ze wil opnieuw beginnen maar ze weet nog niet goed hoe ze dit voor elkaar moet krijgen.

Ik vind het erg leuk dat in dit laatste deel Rosa weer een grote rol speelt. Naast Rosa speelt Kendra een belangrijke rol. Zij is de nieuwe patissier die Fleur tijdens haar zwangerschapsverlof vervangt. Kendra is direct en ze weet precies wat ze wil en wat ze niet wil. Haar directheid vind ik erg leuk, vooral de interactie die je hierdoor krijgt.

Tijdens het lezen had ik echt het gevoel alsof ik weer even op Texel rondliep en ik zag de omgeving weer echt voor me en dat zonder dat ik ooit op Texel geweest ben. Ook de clichés die Kendra had over Texel vond ik erg leuk. Vooral het moment waarop ze bedenkt dat Texel misschien toch niet zo slecht is. Door de fouten die Kendra gemaakt heeft en de band tussen Rosa en haar moeder, wordt er diepgang in het verhaal gebracht. Dit zorgt er voor dat dit verhaal toch meer volume krijgt en hierdoor gaan de personages ook echt leven.

Ik zal Texel en de verschillende personages echt gaan missen. Maar gelukkig heeft West afgelopen november ook al het eerste deel van haar nieuwe Boekencafé-serie uitgebracht (ook een echte aanrader), waardoor we gelukkig geen afscheid hoeven te nemen van de schrijfstijl van West.

Dit boek ontvingen wij van Zomer & Keuning als recensie-exemplaar. Dit beïnvloedt onze mening niet.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes