Gruwelijk spannend. Een mustread

Ik lees niet zo snel een jeugdboek, maar hier in huis werden we al meteen enthousiast over de korte inhoud. Dit komt enerzijds ook door de locatie waar het verhaal zich afspeelt. Een verlaten kliniek. In het verleden heb ik samen met Bryan urbexfotografie gedaan en dan bezoek je ook verlaten panden om de vergankelijkheid te fotograferen. En daarvoor bezocht ikl ‘s avonds of ‘s nachts samen met een vriendin wel eens spooklocaties. Dus dit boek maakte mij meteen nieuwsgierig.

Jason gaat samen met zijn drie vrienden regelmatig naar verlaten locaties om op zoek te gaan naar activiteit van geesten. Deze activiteiten delen ze live op TikTok. Om het interessant te houden nemen ze ook uitdagingen van volgers aan. Hierdoor gaan de vier vrienden overnachten in kliniek Sanatorium du Basil. Deze verlaten kliniek staat midden in de Ardennen. Hun levens veranderen voorgoed. Komen ze nog levend hier vandaan?

Dit is voor mij het eerste boek wat ik van Michael Reefs lees maar wat een heerlijk boek. Ik denk als Reefs in mijn jeugd er al als auteur zou zijn geweest waren dit echt mijn favoriete boeken geworden. Het boek bevat spanning en emotie en zorgt er voor dat je echt in het boek vast zit als je eenmaal begonnen bent met lezen. De schrijfstijl is goed aangepast op de jeugd met makkelijke zinnen en toegankelijke schrijfstijl. Hierdoor zullen jongeren zich goed in de vier vrienden kunnen verplaatsen. Wel denk ik dat het goed is als gekeken wordt of de lezer deze spanning aan kan, want Reefs weet het op zo’n manier te brengen dat je de situaties levendig kunt voorstellen. En dit zou best angstaanjagend kunnen zijn voor een lezer die niet zo goed tegen spannende verhalen kan.

Je merkt dat Reefs weet waar hij over schrijft en dat hij kennis heeft van horrorverhalen. Het is een verhaal waar ik echt doorheen vloog en ondanks dat ik niet zo snel horror lees heb ik van deze echt genoten en kijk ik nu al uit naar een volgend deel van de Creepybones serie.

Dit boek ontvingen wij van Michael Reefs. Dit beïnvloedt onze mening niet.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes