Gelezen met een lach op mijn gezicht

Een tijdje terug las ik het eerste deel in de Weidse liefde-serie en was hier enthousiast over. Dus toen ik de oproep zag voor de blogtour rondom dit nieuwe deel moest ik gewoon mailen en ik kreeg al snel antwoord terug dat ik één van de gelukkige deelnemers was.

Wat al vrij snel opvalt als je begint te lezen is dat je dit tweede deel ook goed losstaand kunt lezen.

Het verhaal begint met een geweldig leuke conversatie. Ik wil meteen verder lezen en heb Tessa vrijwel direct in mijn hart gesloten.

Door de beeldende schrijfstijl kun je je de verschillende situaties levendig voorstellen en waan je je al snel in het Twentse landschap.

De personages zijn goed uitgewerkt en komen echt tot leven. In dit verhaal speelt ook het geloof een belangrijke rol en dit gaat als een rode draad door de levens van de hoofdpersonen.

Doordat Pots ook serieuzere onderwerpen aan bod laat komen krijgt het verhaal meer diepgang. Zo is bijv Tessa conflictvermijdend en dit zorgt voor heel wat problemen waardoor ook situaties uit haar jeugd een belangrijke rol spelen. Kunnen de personages elkaar vergeven of blijven dingen uit het verleden altijd tussen hen in staan? Je merkt echt dat de personages groeien en als lezer krijg je de wijze les mee om bij beslissingen geen rekening met de gevoelens van anderen te houden omdat je ze daar soms juist extra mee kwetst. Dit vind ik echt een ding om over na te denken want ik zelf denk ook vaak eerst aan hoe de ander zou reageren voor ik een beslissing neem.

Het is een verhaal wat je een lach op je gezicht brengt vooral ook door de leuke gesprekken die in het verhaal voorkomen, maar zorgt ook dat je zelf over zaken na gaat denken. Pots is bezig met het derde deel in de serie en ik kan niet wachten om die te gaan lezen en ik hoop stiekem dat dit derde deel over beste vriendin Sofie gaat.

Dit boek ontvingen wij van Kok Boekencentrum voor de blogtour. Dit beïnvloedt onze mening niet.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes