Ik kan niet wachten tot het volgende deel verschijnt

In Wenen verdwijnt de tienjarige Clara, een paar weken nadat haar moeder gestorven is. Een jaar later duikt ze getraumatiseerd op. Haar hele rug zit onder de tatoeages van afbeeldingen van Dantes inferno. Door het trauma spreekt ze niet meer.

Sabine Nemez is eindelijk toegelaten tot de prestigieuze opleiding om bij de Federale recherche te kunnen. Iets wat ze al heel lang wilt, maar tot nog toe werd ze steeds geweigerd en nu hoeft ze zelfs geen test te doen. De Nederlandse profiler Maarten S. Sneijder geeft les aan deze opleiding en Nemez krijgt les van hem. Ze moeten enkele onopgeloste moorden onderzoeken. Nemez blijkt een verband gevonden te hebben tussen verschillende zaken. Wie zit hier achter? Op een bepaald moment had ik wel een idee wie hier achter zou kunnen zitten en dit gevoel bleek inderdaad ook te kloppen. Dit lag er voor mij net iets te dik op en had wat mij betreft iets minder opvallend mogen zijn. De verhaallijn van de eerste dader vond ik wel erg goed in elkaar gezet en dit had ik niet aan zien komen.

Doodvonnis is uiteraard het tweede deel in de Nemez & Sneijder serie en ik denk dat het wel belangrijk is dat je het eerste deel gelezen hebt voor je aan dit tweede deel begint, anders denk ik dat je de link tussen de verschillende personages niet legt.

Doordat er ook veel focus is voor de opleiding krijg je een ander verhaal dan een standaard recherche verhaal en dat vond ik zelf wel erg leuk.

Dit deel kwam trager op gang dan het eerste deel maar dit vond ik persoonlijk niet storend. Ook de rol van Nemez vond ik erg goed en geloofwaardig neergezet. Ze is een eigenwijze rechercheur die haar eigen pad kiest en het belang van de zaak belangrijker vindt dan haar eigen carrière. Met alle gevolgen van dien. Hier kan ik echt van genieten.

Ik hoop dan ook dat de volgende delen van deze serie ook vertaald gaan worden zodat ik deze gewoon in het Nederlands verder kan lezen.

Dit boek ontvingen wij van A.W. Bruna uitgevers als recensie-exemplaar. Dit beïnvloedt onze mening niet.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes