Iets te lang onduidelijk waar het boek nu naar toe leidt

Een paar dagen geleden werden we verrast door Ambo Anthos met een gesigneerd exemplaar van ‘Luister’. Ik had al veel goede dingen over het boek gehoord, dus ik kon het niet laten om dit boek snel op te pakken.

Het boek is ook als luisterboek te vinden op Kobo Plus dus ik besloot om het boek tegelijkertijd te lezen en te luisteren. Het boek is door Sacha zelf ingesproken en dit vind ik zelf altijd een pluspunt, aangezien de auteur altijd precies weet hoe een zin geïnterpreteerd moet worden.

Ik weet niet precies wat ik van het boek moet vinden. Het was aan de ene kant boeiend en interessant, maar op andere momenten vroeg ik me echt af waar het verhaal heen moest gaan en wat de essentie van het verhaal nu precies was. Het is een boek met een diepere laag, alleen die kwam voor mijn gevoel niet altijd goed uit de verf. Het verhaal heeft een droevige ondertoon al blijft tot het einde onduidelijk waardoor, maar zelfs dan is voor mij nog niet echt duidelijk wat er nu met Flo gebeurd is. Dit zorgt ervoor dat ik het boek met een onbestemd gevoel dichtklap.

De personages zijn wel goed uitgewerkt en hierdoor krijg je een goed beeld van ze, hoe vreemd dat beeld soms ook is.

Je merkt wel dat Sacha weet wat schrijven is, ze heeft een mooi taalgebruik, waardoor ik het boek wel vlot las, maar helaas was het boek het net niet voor mij.

Dit boek ontvingen wij van Ambo Anthos. Dit beïnvloedt onze mening niet.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes