Originele feelgood waar dromen waarmaken centraal staat

We komen Joëlla regelmatig tegen als we met onze koukleum mobiel het land in gaan, maar tot nog toe had ik nog steeds niks van haar gelezen. Daar moest dus echt eens verandering in gebracht worden. Als ik bij de sportschool bezig ben met het cardio gedeelte (loopband of spinnig) dan vind ik het heerlijk om even te lezen. Nu had ik ‘Op rolletjes’ sneller uit dan gedacht en moest ik nog een nieuw boek beginnen. Dus werd het tijd voor een boek van Joëlla.

Joëlla heeft de toon meteen gezet op de eerste pagina van haar boek. Met de zin ‘Wat stinkt het hier! Wat ben je aan het bakken? Kruisspinnen?’ Wist ze meteen een brede lach op mijn gezicht te toveren en dat gebeurt tijdens het lezen van dit verhaal nog regelmatig. En dat kan ik altijd wel waarderen.

In ‘Met de Franse slag’ leren we Francien kennen die haar carrière nieuw leven in wil blazen nu haar zoon Max bijna zeventien is. Haar man Thomas runt hun restaurant My Way en Francien zou graag haar eigen restaurantje beginnen zodat ze weer eens echt kan koken, maar haar man wijst haar idee meteen af. Dan komen er een hoop andere dingen aan het licht en dit zorgt dat het leven van Francien op de kop komt te staan. Maar dit weerhoudt haar er niet van om haar dromen te verwezenlijken.

De personages zijn goed uitgewerkt en ik heb vooral Francien, Max en Franciens vader in mijn hart gesloten. Het is een mooi afgerond verhaal, en wat ik vooral origineel vond was dat de focus niet op een relatie ligt maar op het durven najagen van je dromen en het van jezelf houden. Hierdoor wordt het een origineel verhaal. Ik zal zeer zeker meer van Joëlla gaan lezen, want ik denk dat we nog veel van haar zullen horen in de toekomst.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes