Deze serie moet bekend worden bij het grote publiek. Een echte mustread!

Tijdens een schoolreünie van ‘De klas van 1997’ breekt er brand uit in de gymzaal, waarbij er een dode te betreuren is. Kate en Sophie worden op de zaak gezet. Al snel blijkt het slachtoffer in de gymzaal niet meer de enige dode te zijn.

Het onderzoek leidt Kate & Sophie al snel terug in de tijd. Wat is er twintig jaar geleden gebeurd en wat verbergt de vriendengroep.

Ik las nog niet zo lang geleden ‘De donkerste nachts’, het eerste deel en tevens het debuut van Chloë. Hier was ik erg enthousiast over en ik was dan ook benieuwd of haar dit bij dit tweede deel weer zou lukken en ik kan dit volmondig beamen. Je leert Kate & Sophie ook weer wat beter kennen en dit vind ik persoonlijk altijd fijn aan een serie. Het is alsof je bij vrienden langs gaat.

Chloë weet de spanning goed op te bouwen en dit zorgt er voor dat ik steeds verder wilde blijven lezen. Er zijn eigenlijk twee verhaallijnen die een grote rol spelen. Aan de ene kant de zaak waar Kate & Sophie aan werken, aan de andere kant de moordenaar van de vader van Kate die na zoveel jaar weer op duikt. Zou Kate er eindelijk achter komen wie haar vader vermoord heeft?

Ik vind dit tweede deel eigenlijk nog beter als het eerste deel vooral omdat het verhaal op mij toch realistischer over komt.

Gelukkig staat deel drie van deze serie al klaar en vertelde Chloë dat ze ook met een vierde deel bezig is. Van mij mag ze verder blijven schrijven, want ik vind het een geweldig rechercheduo waar ik nog lang geen genoeg van heb. Ik hoop dat haar boeken ook nog als papieren versie uit gaan komen want ze verdienen het om door een groter publiek gelezen te worden.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes