Even het gevoel alsof je in Ibiza bent

Deze recensie is eerder verschenen op Koukleum.nl.

Waar we in ‘Veel liefs uit Londen‘ nog afreisden naar Londen gaan we nu naar het zonnige Ibiza. En ik kan je vertellen dat Visser het warme zomer gevoel echt weet over te brengen tijdens het lezen. Ze heeft een beeldende schrijfstijl, waardoor je je onder het lezen, echt op Ibiza waande. De vlotte pen die we al leerden kennen in ‘Liefs uit Londen’ heeft ze ook in dit boek weer weten te behouden. Hierdoor vloog je echt door het boek en was het aan de kant leggen van het boek, moeilijk. Dat is voor mij altijd een teken dat het boek goed is.

In ‘Liefs uit Londen’ merkte ik al dat Visser een geweldig gevoel van humor heeft en dit ook goed weet over te brengen. Dit heeft ze ook deze keer weer voor elkaar weten te krijgen en ik moest regelmatig grinniken om de verschillende gebeurtenissen. Ik zag sommige dingen echt helemaal voor me.

Ook de emoties van Eva komen levensecht over en ze kwam hierdoor ook als een echt persoon op mij over. Het zou zomaar een vriendin of buurmeisje kunnen zijn. Ik had wel graag wat meer over de opa en oma van Eva willen lezen. De strandtent is tenslotte van hun en haar oma staat nog steeds in de keuken. En ik zou het geweldig gevonden hebben als de oma van Eva bijvoorbeeld met een zelfde strijdlust samen met Eva meegegaan was om zaken te regelen in plaats van haar nicht Mia.

Aan de ene kant wil je steeds doorlezen en aan de andere kant wil je tegen het einde langzamer lezen, want je weet dat het moment komt dat je afscheid gaat nemen van het boek en dat wil je eigenlijk ook niet, vooral door de goede uitwerking van Visser en het gevoel dat je vanuit het druilerige Nederland zo even naar Ibiza verdwijnt.

Gelukkig hoeven we niet meer te wachten op een volgend deel want 25 november is het derde deel in de ‘Liefs uit’-serie verschenen namelijk ‘Liefs uit New York‘.

Ik denk dat Visser zeker een plek veroverd heeft tussen de Nederlandse feelgoodauteurs en ik hoop dat haar boeken ook snel als paperback verschijnen, zodat nog meer mensen van haar verhalen kunnen genieten.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes