Saai debuut

Wendy Koedoot 20 december 2014
Elin (28) is opgegroeid bij een dominante moeder, gepest op de middelbare school, en heeft net een traumatische relatie met een psychisch gestoorde man achter de rug. Om dit verleden achter zich te laten begint ze enthousiast aan een nieuwe start in een voor haar onbekende stad, waar ze een leuk appartement en een nieuwe baan gevonden heeft. Ook pakt ze een oude hobby uit haar jeugd weer op door zich aan te sluiten bij een toneelclub. Helaas komt ze daar opnieuw een oude pestkop uit haar middelbare schoolperiode tegen. Dit keer blijft ze niet in de slachtofferrol zitten, maar neemt ze resoluut het heft in eigen hand. Door een lijstje met vijf actiepunten af te werken besluit ze op een huiveringwekkende manier af te rekenen met haar verleden.
Het verhaal begint met een epiloog.Als je die gelezen hebt, is meteen de clou van het verhaal duidelijk en dat is jammer. Het boek is het debuut van Nathalie Pagie en is een vlot geschreven boek.De verhaallijn is goed maar er gebeurd te weinig om het tot een echte thriller te maken.Pas aan het eind gebeurd er eindelijk iets.Maar dat was door de epiloog al duidelijk.Het is heel voorspelbaar.Leuk voor tussendoor.Voor mij niet meer dan 2 sterren.

Meer recensies van Wendy Koedoot