Geweldig leuk verhaal

Wendy Koedoot 28 december 2021

Wat gebeurt er als de kerstboom kan denken en voelen als een mens, dat klinkt raar maar is wel waar het verhaal van Anthonie Holslag over gaat .

Deze boom woont bij Richard en Sylvia en het verhaal wordt verteld door het perspectief van de kerstboom. Een hele mooie neppert, die het grootste gedeelte van het jaar in duisternis leeft en een paar weken per jaar staat te shinen.

De boom hoort en ziet alles, hij hoort ruzies, tv, radio, telefoongesprekken en voelt mensen en kinderen aan hem zitten. Hij is het middelpunt met de kerstperiode. Ze zijn blij met hem .

Door de ogen van de boom maak je het leven van Richard, Sylvia en David mee.
De boom is bijna menselijk, hij leeft met zijn “bazen” mee en hij heeft zelfs humor.
De boom is net als de mens sterfelijk want ooit wordt hij afgedankt.

Je kan je goed voorstellen hoe het is om als kunstkerstboom maar een paar weken per jaar in de belangstelling te staan. De rest van het jaar kijkt niemand naar je om …Je leeft echt mee met deze kerstboom. Ik zou niet graag in zijn sch..eh.. kluit staan ..

Het verhaal zit vol met humor en romantiek maar ook met thema’s als leven en dood, acceptatie en conflicten.
Het leest vlot en is echt een bijzonder verhaal geworden.

5 sterren.

Meer recensies van Wendy Koedoot