Laat je meetrekken in deze bubbel!

Wendy 10 augustus 2019 Hebban Team
Sanne Kanis (1981) werkte bij Google, Spotify en Booking.com uit haar eigen ervaring schreef ze dit debuut roman “de Bubbel”. De cover en titel past zo goed bij het verhaal, een bubbel waar het hoofdpersonage Anna in terecht komt, een bubbel van ambitie, tech wereld maar ook een bubbel waar gevoelens geen plaats hebben.

Korte inhoud:
Anna is zeer ambitieus en heeft werk gevonden in Londen als marketingmanager van een snelgroeiend techstart-up Imagebuilders. Want wat kan er zo anders zijn aan Londen, vol ambitie en een beetje naïef vertrekt ze. Amsterdam en haar beste vriendin Lieke laat ze achter, loslaten van iets goeds en springen in een nieuwe fase van haar leven. Eens aangekomen smijt ze zich in een bubbel van decadente luxe, alcohol en Adderal waar ze enkel op kan functioneren om de druk vol te houden. Spat de bubbel uit elkaar en waar is de grens?

Dit kan ik wel echt een pageturner noemen op één dag had ik dit blinddate boek uit, het is vlot leesbaar en de auteur blijft zo trouw aan de techtaal. Toen ik de achterflap las, kwam die voor mij zeer verwarrend over maar niets is minder waar, je krijgt een duidelijk beeld van een wereld die voor mij alleszins onbekend is en wordt meegetrokken in de bubbel van Anna. Wie een groot verhaal verwacht of een verhaal dat zal blijven hangen, met grote citaten zal hier van een kale reis terugkomen. Toch interessant en meeslepend met een personage dat een grote evolutie doormaakt, waar ik op sommige momenten bij vloekte en dat zegt dan veel over de schrijfwijze. Laat je meetrekken in deze bubbel van drugs, alcohol en ambitie, decadente luxe en leg dan het boek neer en denk is het dit allemaal waard?

Meer recensies van Wendy