Nieuw begin

Na haar succesvolle serie met Luc en Ava is het nu tijd voor een stand-a-lone. In de Schaduwman leren we Dr Conny Woolwine kennen. Ze is een vreemde, eigenzinnige forensisch psycholoog. Haar hele werkwijze is orthodox, maar met goede resultaten.

Samen met inspecteur Baarda onderzoekt ze de vermissing van Elspeth en Meggy.

De wijze waarop Helen Sarah Fields haar verhaal vertelt is herkenbaar van de serie. Het was even wennen aan de nieuwe personages. Toch voelde het ook vertrouwd.

Conny is al Amerikaanse een vreemde verschijning in het team. Het team zit duidelijk niet op haar expertise te wachten.

De gruwelijke scene wisselen elkaar af. Het is bijzonder hoe Helen Fields in de huid van de dader kruipt. De dader kruipt hierdoor onder mijn huid. Wat bezielt iemand om Elspeth en Meggy zomaar uit hun eigen wereld weg te rukken. Deze vragen en vele andere speelde de hele tijd door mijn hoofd.

De Schaduwman is een psychologische thriller met een lijntje naar de serie van Ava en Luc. De personages zijn goed uitgewerkt. Al voelde Baarda een beetje als een aanhangsel. Zijn rol was voor mij klein.

Deze thriller is een aanrader om te lezen deze zomer.

Meer recensies van Wendy van Lierop