Waar geschiedenis en spanning samenkomen

Wendy van Lierop 23 februari 2023
Britta Mahler werkt als cold case expert bij de FBI in New York. De inval waarbij ze assisteert loopt volledig mis en door het trauma dat ze daarbij oploopt, strandt haar relatie. Gedesillusioneerd keert ze terug naar haar geboorteplaats Missoula. Een oud-collega van het FBI-kantoor in Missoula vraagt haar de dood van een jonge vrouw te onderzoeken. De zaak kent veel overeenkomsten met een aantal moorden uit het verleden. De vraag rijst of er een seriemoordenaar actief is.

In Missoula gebeurt zoveel dat je als lezers soms de draad even kwijt kan raken. De eerste hoofdstukken spelen zich allemaal in een andere plaats af en dat was verwarrend. Het duurde echt een meerdere hoofdstukken voordat ik goed in het verhaal zat. Daarna werd het verhaal zeer boeiend dat ik door wilde lezen. De korte hoofdstukken zorgen voor vaart in het verhaal.

In Missoula spelen meerdere zaken. Ze lijken allemaal los van elkaar te staan. Dit vraagt veel van Britta. Bij elke zaak lijkt ze wel een rol te spelen.
Britta Mahler is een sterk personage. Ze is een personage waar je je mee kan identificeren. Samen met Astrid maakt ze veel mee. Deze vriendschap die ontstaat voelt echt.

Het verhaal laat mij al dagen niet los. Hopelijk komen we Britta en Astrid nog eens tegen.

Meer recensies van Wendy van Lierop