Bijzonder, poëtische, gevoelig

Wendy van Lierop 23 januari 2020
Een thriller van Anya komt direct op mijn nog te lezen lijstje. De aandacht die zij als auteur besteed aan research, daar kun je als lezer alleen maar van genieten. Dus alleen dat is voor mij al een reden om elk boek van Anya te verslinden.

Het bloemenmeisje trok meteen mijn aandacht omdat het gaat over een jonge vrouw die opgroeit in de wildernis met haar moeder. Op deze manier zijn haar zintuigen anders ontwikkelt en dat is zo intrigerend.

Anya schrijft weer op een poëtische wijze. Het verhaal raakt zoveel facetten. Familiegeheimen zijn de rode draad maar ook geheimen in een dorp en kleine gemeenschap zorgen voor spanning en wendingen die je als lezer niet ziet aankomen.

Het bloemenmeisje is een bijzondere thriller waarvan er geen andere is. Spanning op een aparte manier gecreëerd. Als lezer speur je met Nina mee. Spanning die je voelt doordat Nina je laat nadenken. Je voelt de angsten en de leegte die Nina voelt. Anya heeft mij wederom verrast.

Meer recensies van Wendy van Lierop