Aardig tussendoortje

wendyvd 26 september 2020
Ik begrijp perfect waarom dit boek zo’n goede scores krijgt van de doelgroep waarvoor het bedoeld is. Het eerste deel is spannend, en doordat het zich in een reality tv-programma afspeelt, sluit het dicht aan bij een jeugdige leefwereld. Dit eerste deel vond ik zelf ook heel ontspannend op te lezen, je kwam beetje bij beetje een en ander te weten, het zat goed in elkaar, ook al werd er niet te veel over de personages zelf verteld, noch over de wereld zoals die in elkaar zat.
Maar ik verwachtte later in het boek nog wat antwoorden op mijn vragen te krijgen. Helaas. Het tweede deel is iets te vaak bij de haren getrokken, de onwaarschijnlijkheden en vragen stapelen zich op, en je krijgt nog altijd geen idee wat er nu precies allemaal aan de hand is, hoe het allemaal zo ver is kunnen komen.

Het verhaal heeft wat weg van The Hunger Games, maar dan in een tv-programma gegoten. Niet bijster origineel misschien, maar het eerste deel op zich is wel goed uitgewerkt.

Fijn tussendoortje, maar ook niet meer dan dat (4 sterren voor het eerste deel, 3 voor het tweede).

Meer recensies van wendyvd