Ontspannende Hollywood-lectuur

wendyvd 29 september 2020
Dit is een boek dat ik eigenlijk niet gauw zou lezen: ik hou niet van de roddelblaadjes, en heb niks met Hollywood. Maar een vooruitleesactie van dit boek trok mijn aandacht, en al gauw kreeg ik elke week één echtgenoot toegestuurd, wat een leuke leeservaring was.

Evelyn Hugo is een gevierde Hollywood-actrice op rust, die haar levensverhaal wil vertellen aan een jonge, nog vrij onbekende journaliste, Monique Grant. Waarom ze juist haar heeft uitgekozen blijft lang een mysterie.
Evelyn vertelt over haar zeven echtgenoten, over de liefde van haar leven, en over een aantal goed bewaarde geheimen. Monique worstelt ondertussen privé met het een en ander, al wordt dit minder goed uitgewerkt, het draait toch vooral om Evelyn zelf, en haar leven in en buiten de spotlights.
Ik had noch voor Evelyn, noch voor Monique veel sympathie, en toch stoorde me dit niet bij het lezen van dit boek (wat op zich al een verdienste is).

De ontknoping van het boek is verrassend, en daarmee een van de sterkste stukken in het boek.

Dit is vooral ontspannende lectuur, een boek waarbij je niet moet nadenken. Hoogstaand zou ik het niet noemen, noch qua verhaal, noch qua schrijfstijl (al is het wel leuk geschreven). Maar ik heb het graag gelezen, en raad het aan aan wie er eens even ‘uit’ wil naar een andere wereld.

Meer recensies van wendyvd